خواص میوه پرتقال در وب سایت گل میوه

خواص میوه پرتقال بسیار زیاد است و شاید مهمترنی آنها را بتوان تامین ویتامین های موردنیاز بدن دانست

خواص میوه پرتقال و معرفی این میوه پاییز و زمستان

پرتقال (به دری: مالته ) یا گاهی نارنج شیرین، میوه ای از خانواده نارنجی مرکبات است. درخت آن در همه فصل ها پر برگ است و ارتفاع آن تا ۱۰ متر هم می‌رسد. پرتقال پرکاربردترین مرکبات در جهان است.

نارنج تلخ (نارنج) و نارنج شیرین (پرتقال) با این که از یک گونه مادری سرچشمه می‌گیرد، به دلیل کاربردهای کاملا متفاوت از هم متمایز می‌شوند. ریشه پرتقال از جنوب غربی آسیا هند و چین است و یک میوه پیوندی و منبع ویتامین C است که در دوران باستان احتمالاً با پیوند نارنگی و دارابی پرورش داده شد. نوع ایرانی orange persane که ایتالیایی‌ها از سده ۱۱ میلادی کشت آن را در جنوب اروپا رایج کردند تلخ بود و جای خود را از سده ۱۵ میلادی به نوع شیرین تر داد که تاجران کشور پرتغال از هندوستان وارد و کشت کردند. برای همین هم در بسیاری از زبان‌های دنیا (یونانی،رومانیایی، ترکی، ایرانی، عربی، بلغاری، گرجی و زبان جنوب ایتالیا) امروزه هنوز لغت میوه پرتقال با کشور پرتغال تشابه اسمی دارد.

منبع : ویکی پدیا

پرتقال بعد از سیب دومین میوه‌ای است که در جهان مورد مصرف عموم مردم است. این گیاه بومی شمال شرقی هند و نواحی مرکزی چین است. شکل عمومی درختان پرتقال بزرگ و عمودی با شاخه‌های افقی است. میزان مقاومت آن به سرما نسبت به گونه‌های دیگر متوسط بوده و با داشتن تنوع ارقام، در مناطق زیادی از دنیا پراکنده شده است.

انواع پرتقال برحسب مشخصات ظاهری، ترکیبات شیمیایی به چهار دسته‌ی پرتقال‌های گرد (Common or round Oranges)، نافدار ( Navel Oranges)، رنگدانه‌دار قرمز ( خونی رنگ به دلیل تجمع آنتوسیانین) (pigmented Oranges) و پرتقال‌های غیر اسیدی تقسیم می‌شوند.

از بین چهار گروه نامبرده، پرتقال‌های گرد اهمیت تجارتی بیشتری دارند و سطح کشت قابل ملاحظه‌ای را در جهان به خود اختصاص داده‌اند. ارقام نافدار در مرتبه دوم اهمیت قرار دارند.

منیع : پارس مرکبات

خواص میوه پرتقال 

پرتقال را می‌توان به صورت میوه مصرف کرد و یا آب پرتقال را تنها و یا با سایر میوه‌ها یا مرکبات مانند لیموشیرین مصرف نمود. همچنین استفاده از پوست پرتقال نیز فواید بسیاری از جمله کاهش فشار خون، سرکوب افسردگی و اضطراب، بهبود سلامت قلب، کاهش کلسترول و کاهش وزن دارد.

خواص میوه پرتقال بسیار زیاد است و شاید مهمترنی آمها را بتوان در لیست زیر ذکر کرد:

  •  سرشار از ویتامین C و B
  • دارای آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و مس
  • رافع اختلالات کبدی 
پرتقال برای بانوان باردار و بچه ها بسیار مفید و مصرف آن ضروری می باشد.
منبع:  وب سایت غفاری دایت

خدمات وب سایت گل میوه 

وب سایت گل میوه با هدف تامین مایحتاج اساسی هموطنان، بویژه ساکنان استان تهران و البرز راه اندازی گردیده است.

میوه، صیفی جات، انواع سبزی های خشک شده و سرخ شده، غذاهای آماده، مواد غذایی آماده طبخ، خواروبار و مواد پروتئینی از محصولات ارائه شده در وب سایت گل میوه هستند.

روش های حمل و نقل و محدوده های ارسال را در مطلب روش های ارسال مشاهده فرمایید.

همچنین برای آشنایی با فرایند سفارش محصول مطلب نحوه ثبت سفارش را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *